Współcześnie firma, aby zaistnieć i zacząć dominować na rynku, musi brać całymi garściami z filozofii nowoczesnego marketingu jakim są takie programy lojalnościowe jak np oferowane na . Powiedzmy to wprost, tradycyjna promocja w radiu i telewizji to przeżytek. W biegu po klienta i zdobycie jego lojalności, musisz poświęcić więcej czasu i środków.

Sprzedaż w XXI wieku

Źródło: flickr.com

Wsparcie sprzedaży to niezwykle ważny aspekt . Może być prowadzone poprzez spotkania indywidualne z klientami, prezentacje grupowe albo gwarantowaną obsługę konsumentów telefonicznie bądź internetowo. Wsparcie sprzedaży to podstawa techniki promocyjnej, która mówi, że zdobycie konsumenta to dopiero pierwszy etap. Następnie musisz go do firmy przywiązać.

Przywiązanie do marki znakomicie budują programy lojalnościowe. Mogą one przybierać różnorakie modele. Najczęściej spotykane rzecz jasna są kupony, które kupujący dostaje po każdym zakupie. Gdy zbierze założoną liczbę, talony może wymienić na dobra. Interesująca rzecz to fakt,że produkt do wygrania niekoniecznie musi być interesujący ani użyteczny klientowi, by ten poczuł pragniego jego dostania. Program lojalnościowy musi pobudzić lojalność konsumenta do marki, sklepu bądź produktu i zatrzymać jego lojalność poprzez uczucie brania udziału i bycia wyróżnianym.

Musimy zastanowić się nad tym jakim sposobem zbierane będą punkty – czy będą to niewielkie nalepki, pieczątki czy może zakodowane na karcie punkty. Musimy naturalnie zrobić też katalog nagród. To od nas zależy w jakiej formie – czy zwyczajnie wyłożonej w sklepie książeczki czy może w serwisie internetowym – albo może i tak i tak. Zaprojektowanie tego rodzaju działań uzależnione jest od wielkości budżetu oraz pomysłu. To jasne, powinniśmy dostosować jego formę do naszej branży – odpowiednio wymyślić nagrody i liczbę punktów niezbędną do zebrania. Jeżeli posiadamy porządny dział marketingu, z pewnością uda się nam tego rodzaju wsparcie sprzedaży odpowiednio zastosować.

To wszystko składa się na efektywny marketing relacji. Polega on zasadniczo na zdobyciu lojalności klienta i budowania długotrwałej więzi. Ważne staje się, aby konsument poczuł się potrzebny i ważny w działalności danego biznesu. By tak się stało, konieczne jest podtrzymanie interakcji klient-marka.

Karta na punkty

Obok wypisanych poprzednio technik, najlepiej taką interakcję wytwarza marketing w Internecie, a zwłaszcza na portalu społecznościowym Zuckerberga. Dzięki umiejętnie prowadzonym fanpage’om, wynajęci marketingowcy od PR mogą nawiązać relację z konsumentami, poznać ich opinie. Pozwala to na stworzenie obszernej bazy klientów i prawidłowe stargetowanie produktów i usług oraz na skuteczne prowadzenie kampanii promocyjnych.

Jeśli nie znamy się na strategiach promocyjnych, naturalnie możemy zlecić zaprojektowanie takiego typu kampanii zewnętrznej firmie. Wówczas będziemy mieli gwarancję, że nasz program będzie przygotowany z najwyższą starannością i co najważniejsze odniesie planowane skutki czyli pomoże utrzymać obecnych klientów i pozyskać nowych.

Źródło: Bonus Club