Biegasz dość regularnie? W dodatku potrafisz dobrze pływać i lubisz jeździć na rowerze? A zatem czemu nie spróbować swoich sił w triathlonie? Dowiedz się jak się odpowiednio przygotować, żeby być w rewelacyjnej formie, osiągnąć zaplanowany cel i nie nabawić się kontuzji.

Jazda na rowerze

Autor: Lenny
Źródło: http://www.flickr.com
Istnieje kilka form triathlonu wśród, których wymienić możemy długodystansowe i krótkodystansowe. Wybierz takie, które najbardziej odpowiada Twojemu stopniowi aktywności fizycznej i czasowi jaki pozostał do triathlonu. Od czego zatem zacząć przygotowanie do triathlonu? Ważne jest, aby mieć cel możliwy do osiągnięcia. Od tego zależy jak będzie wyglądał Twój program treningowy. W dodatku postawienie sobie celu ma działanie motywacyjne. Odliczaj dni do triathlonu, notując w dzienniku treningowym wszystko, co robisz. Dzięki temu będziesz mógł zobaczyć swój progres i będziesz wiedział ile jeszcze przed Tobą. Planowanie jest fundamentem sukcesu w każdej dziedzinie życia, w sporcie również!

Przygotowanie do triathlonu to nie tylko poznanie swoim możliwości, a również słabości. Początkowa praca, którą musisz włożyć w przygotowania polega na wyłączeniu lub przynajmniej zredukowaniu elementów, które mogłyby zniweczyć plan osiągnięcia danego celu. A więc jakie są Twoje słabości? Sporządź uczciwy rachunek sumienia! Lista potencjalnych przeszkód wiąże się ze sferami takimi jak: styl życia, odżywianie, podatność kontuzje oraz słabości taktyczne. Przygotowanie do triathlonu najlepiej zacząć rok przed zawodami. Ten okres należy podzielić na etapy treningowe. Początkowo należy skupić się na poprawieniu kondycji i stopniowym zwiększaniu wysiłku podczas treningu.

Pływanie

Autor: Michael Coghlan
Źródło: http://www.flickr.com
Twoim kolejnym celem powinno być pogłębianie efektów treningu a podczas ostatniego tygodnia przed triathlonem będziesz częściowo zmniejszać intensywność wysiłku – wskazane jest biegania, jazda na rowerze i pływanie, lecz po prostu na nieco mniejszych dystansach i z mniejszym wysiłkiem, by pozwolić ciału odpocząć.

Plan przygotowań do triathlonu powinien wiązać się ze zwiększeniem szybkości, wytrzymałości siłowej i wytrzymałości beztlenowej. Istotne, by naprzemiennie i regularnie uprawiać trzy dyscypliny, poza tym urozmaicać treningi, planować sobie jeden dzień odpoczynku w tygodniu a na weekend warto zaplanować najdłuższy trening. Dzięki dobremu przygotowaniu przekonasz się, że triathlon to nie tylko wyzwanie, ale też świetna zabawa, w której możesz brać udział przez wiele lat. A więc widzimy się na mecie!