Biegasz dość regularnie? W dodatku potrafisz dobrze pływać i lubisz jeździć na rowerze? A zatem czemu nie spróbować swoich sił w triathlonie? Dowiedz się jak się odpowiednio przygotować, żeby być w rewelacyjnej formie, osiągnąć zaplanowany cel i nie nabawić się kontuzji.

Jazda na rowerze

Autor: Lenny
Źródło: http://www.flickr.com
Istnieje kilka form triathlonu wśród, których wymienić możemy długodystansowe i krótkodystansowe. Wybierz takie, które najbardziej odpowiada Twojemu stopniowi aktywności fizycznej i czasowi jaki pozostał do triathlonu. Od czego zatem zacząć przygotowanie do triathlonu? Ważne jest, aby mieć cel możliwy do osiągnięcia. Od tego zależy jak będzie wyglądał Twój program treningowy. W dodatku postawienie sobie celu ma działanie motywacyjne. Odliczaj dni do triathlonu, notując w dzienniku treningowym wszystko, co robisz. Dzięki temu będziesz mógł zobaczyć swój progres i będziesz wiedział ile jeszcze przed Tobą. Planowanie jest fundamentem sukcesu w każdej dziedzinie życia, w sporcie również!

Przygotowanie do triathlonu to nie tylko poznanie swoim możliwości, a również słabości. Początkowa praca, którą musisz włożyć w przygotowania polega na wyłączeniu lub przynajmniej zredukowaniu elementów, które mogłyby zniweczyć plan osiągnięcia danego celu. A więc jakie są Twoje słabości? Sporządź uczciwy rachunek sumienia! Lista potencjalnych przeszkód wiąże się ze sferami takimi jak: styl życia, odżywianie, podatność kontuzje oraz słabości taktyczne. Przygotowanie do triathlonu najlepiej zacząć rok przed zawodami. Ten okres należy podzielić na etapy treningowe.

Zainteresował Cię ten artykuł? Jeżeli tak, to szybko sprawdź tu (http://www.ilustris.pl/kartki-urodzinowe,2,5632) podobne materiały – one też są godne uwagi.

Początkowo należy skupić się na poprawieniu kondycji i stopniowym zwiększaniu wysiłku podczas treningu.

Pływanie

Autor: Michael Coghlan
Źródło: http://www.flickr.com
Twoim kolejnym celem powinno być pogłębianie efektów treningu a podczas ostatniego tygodnia przed triathlonem będziesz częściowo zmniejszać intensywność wysiłku – wskazane jest biegania, jazda na rowerze i pływanie, lecz po prostu na nieco mniejszych dystansach i z mniejszym wysiłkiem, by pozwolić ciału odpocząć.

Plan przygotowań do triathlonu powinien wiązać się ze zwiększeniem szybkości, wytrzymałości siłowej i wytrzymałości beztlenowej. Istotne, by naprzemiennie i regularnie uprawiać trzy dyscypliny, poza tym urozmaicać treningi, planować sobie jeden dzień odpoczynku w tygodniu a na weekend warto zaplanować najdłuższy trening. Dzięki dobremu przygotowaniu przekonasz się, że triathlon to nie tylko wyzwanie, ale też świetna zabawa, w której możesz brać udział przez wiele lat. A więc widzimy się na mecie!