Domowa siłownia - patent na świetną sylwetkę

Submitted by admin on Fri, 08/31/2012 - 10:32

Zwykle bywa tak, że nie mamy chęci wybyć z domu, by poćwiczyć. Nawet jeśli mamy siłownię niedaleko, wydaje się to ogromną wyprawą. Trzeba spakować sportowy strój, ręcznik, pamiętać o wodzie i podobne. Kiedy znajdujemy się w tego rodzaju sytuacji dobrze jest pomyśleć o zakupieniu paru sportowych urządzeń do domu. Wówczas będziemy mogli zadbać o dobrą kondycję nie wychodząc z własnego mieszkania.
Powinniśmy pomyśleć o urządzeniach, które pozwalają na ćwiczenie wielu partii mięśni i budują ogólną kondycję. Hantle się przydadzą, ale o wiele lepszym rozwiązaniem będzie choćby orbitrek. Zobacz produkty marki Kettler. Umożliwia utrzymanie kondycji, rozwija mięśnie nóg, pleców i brzucha - jedna maszyna, a całe mnóstwo możliwości. Zbliżony rezultat możemy uzyskać na bieżni, choć naturalnie nic nie zastąpi joggingu na świeżym powietrzu. Jeśli jednak mamy ćwiczyć w domu lub nie ruszać się wcale, to zdecydowanie lepsze jest to pierwsze rozwiązanie.




Sprzęt sportowy do domu powinniśmy wybrać z uwagą. Po pierwsze, istotna jest wielkość. Gdy spojrzymy na przykład na bieżnie przekonamy się, że bywają ogromne, więc wydzielenie w mieszkaniu miejsca na tego typu sprzęt może być skomplikowane. Jeśli odpowiednio poszukamy na pewno znajdziemy dużo mniejsze bieżnie mechaniczne. Zapytajmy sprzedawcy w sklepie sportowym, jaki model poleca do domowego użytku. Przykładowe produkty producenta Kettler: po.

Można poszukać także maszyn, które można łatwo rozłożyć, np. rower treningowy wówczas nie będziemy mieć problemów z przechowywaniem. Wiadomo, ławka do brzuszków albo orbitrek nie zawsze pasują do wystroju wnętrza w mieszkaniu. Kontrolujmy jednakże solidność łączenia fragmentów. To bardzo istotne, by w czasie ćwiczeń nic się nie obluzowywało i nie odkręcało. Wówczas możemy bezpiecznie ćwiczyć.

To bardzo istotne, gdyż wiadomo - nic tak nie zniechęca do aktywności jak kontuzja. Jeśli przypadkiem skręcimy nogę, zwichniemy nadgarstek, czy nawet nabijemy sobie ogromnego siniaka zeskakując z orbitreka, lub uderzając się o ławkę do brzuszków, jest właściwie pewne, że porzucimy ćwiczenia. Zwykle dzieje się tak, że osoby, które zrobiły sobie krzywdę nie wracają do aktywności już nigdy. Z tego powodu tak ważne jest bezpieczeństwo. Naturalnie powinniśmy również uważać na ilość i sposób wykonywania ćwiczeń. Jeśli nie jesteśmy pewni czy robimy to dobrze - zapytajmy trenera.