Różne są motywy uprawiania aktywności fizycznej. Jogging, basen, jazda na rowerze to sporty uprawiane przede wszystkim dla zdrowia. Ćwiczenia na siłowni łączą i zdrowie i dbałość o dobry wygląd. Zaś przyjemność to główny powód uprawiania piłki nożnej czy turystyki pieszej. Nieważne którą formę ruchu się zdecydujemy, ważne by na stałe zagościł w naszym życiu. Musimy jedynie wybrać taką, która da nam najwięcej radości.

Trzymaj formę ponad normę

Dziś w każdym mieście zachęca nas również do aktywności fizycznej wiele siłowni i fitness klubów. Jeśli odpowiada nam ta forma ruchu, wykwalifikowane osoby przedstawią nam na początek program treningowy, dopasowany do naszych celów i oczekiwań. Natomiast jeżeli ćwiczenia siłowe mamy zamiar wykonywać w domu, warto pomyśleć o ławce siłowej, dzięki której popracujemy nad umięśnieniem i zwiększeniem siły. Znajdziemy ją np. w sklepach internetowych, wpisując w wyszukiwarce frazę: ławka do ćwiczeń – .

sport-shop:

Źródło: Sport-shop.pl

Śmiało płyń pod prąd

Pływanie należy do najpopularniejszych i sprawiających największe zadowolenie sposobów na zachowanie kształtnej sylwetki. Jeśli nużą nas ćwiczenia pod okiem trenera w siłowni, a zależy nam na aktywności fizycznej, która rozwinie i wzmocni wszystkie grupy mięśniowe, wyprawa na pływalnię będzie doskonałym pomysłem.

W chwilach gdy przebywamy długie godziny w biurze, narzekamy na bóle krzyża, już po kilku sesjach na basenie poczujemy znaczną różnicę. To nic, że od dawien dawna nie mieliśmy do czynienia ze sportem, czy borykamy się z otyłością – kontakt z wodą to same plusy, czego dowodem jest poprawa humoru po każdym powrocie z basenu. Pamiętajmy tylko by wcześniej, zaopatrzyć się w okulary do pływania (znajdź okulary dla siebie), które zabezpieczają oczy przed chlorowaną wodą a także poprawią widoczności podczas nurkowania.

Chodź, biegaj i licz

Jogging, ”nordycki spacer”, szybki spacer z czworonogiem. Czy zastanawiałeś się kiedyś, ile kroków robisz w ciągu dnia? Krokomierz policzy nasze kroki, a przy tym podbuduje naszą motywację do aktywności sportowej. Aby uprawiać jogging czy chodzić z kijkami niekonieczne są długie szkolenia lekcje z instruktorem czy specjalistyczne oprzyrządowania. Powinniśmy posiadać jedynie dobre buty, wygodne ubrania i ruszamy w trasę! Wszak chodzi o to, aby nie stać w miejscu – i w życiu i w sporcie.