Nordic Walking

W ostatnim czasie chętnie wybieranym rodzajem aktywności jest nordic walking. Można powiedzieć, że przez popularność tej dyscypliny spacery mają całkowicie inny wymiar niż to było kiedyś. Dzięki tej aktywności czerpie się wszelkiego rodzaju zalety wynikające ze zwykłego spaceru, połączone z dodatkowymi korzystnymi skutkami dla ciała człowieka. Niektórym wydaje się, że aktywność ta pasuje jedynie do starszych ludzi i tylko oni preferują ją w życiu codziennym. Jest to jednak nieprawda, chodzenie z kijkami jest dobrą formą wykorzystywania wolnego czasu dla każdego. Warto zaznaczyć, że w czasie tego rodzaju chodu traci się dwa razy więcej kalorii niż w czasie normalnego spaceru. Dzieje się tak, gdyż w tym specyficznym chodzie wykonuje się również charakterystyczne ruchy rąk, podobne jak przy biegach narciarskich.

nordic walking

Autor: Nujotajiem.lv Palki.lv
Źródło: http://www.flickr.com
Właściwy sprzęt
Jedyne, co jest konieczne do uprawiania nordic walking, to profesjonalne kije . Nowe specjalistyczne kije mogą być drogie, jednak można zaczynać od tych tańszych, lub też poszukać sprzętu używanego. W takiej sytuacji należy jednak upewnić, że wybiera się sprzęt do tego konkretnie sportu, a nie przykładowo do narciarstwa. Oprócz tego kije nordic walking muszą być dopasowane do wzrostu człowieka. Niepoprawnie dobrane nie mogą spełniać swojej roli w prawidłowy sposób. Część modeli posiada jednak możliwość zmiany długości, a także możliwość składania, co ułatwia przewożenie. Dobrze jest także nabyć odpowiednie buty, dopasowane do terenu, na którym ma się ten sport uprawiać.

Korzyści
Z ćwiczenia nordic walkingu wypływa wiele różnorodnych korzyści. Co najważniejsze, analogicznie jak jogging czy normalny szybki marsz pomaga w utrzymaniu wysokiej kondycji fizycznej bez konieczności uczęszczania na siłownię czy fitness. Umożliwia spalanie znacznych ilości kalorii, tym bardziej że można tę dyscyplinę uprawiać na różnorodnych terenach, na przykład w górach. Z tego powodu republika sportu poprawia koordynację ruchową, a także reguluję oddech i działanie płuc. Polecany jest zwłaszcza kobietom ciężarnym, takim, które nie chcą zbyt dużo przytyć i utrzymać formę. Oprócz tego w łagodnych stanach polecany jest osobom, mającym problemy z sercem lub krążeniem. Z pewnością nie zaszkodzi, a może pomóc. Zobacz stronę