Jeśli planujemy nabyć rower trzeba poważnie się nad tym zastanowić, a to z tego powodu, że obecnie inaczej niż kiedyś jest do wyboru wiele innych opcji. Faktycznie rowery klasyczne mają najwięcej zwolenników, ale lecz jak interesują nas nowości najlepiej poznać kilka nowych typów rowerów.

Jeżeli chodzi o popularne modele, to faktycznie rowery szosowe są warte uwagi – więcej na ten temat. Są przeznaczone do jazdy po asfalcie, mają dość duże, 28-calowe koła, z dość wąskimi, od 23 do 25 mm., gładkimi oponami. Kierownica w takim rowerze jest zagięta w dość znaczący sposób, to sprawia, że jesteśmy w stanie przyjąć bardziej aerodynamiczną pozycję. Zależnie od geometrii oraz ramy, standardowe modele szosowe możemy podzielić na dwa typy, co oznacza sportowe i endurance. Kolejny rodzaj to także popularne ”górale”.

Rowery górskie zostały zaprojektowane do jazdy w terenie, poza asfaltowymi drogami. Posiadają najczęściej koła od 26 do 29 cali. Liczą się szerokie opony z dosyć agresywnym bieżnikiem, a także jeden albo nawet dwa amortyzatory. W dzisiejszych czasach coraz większa ilość osób wykorzystuje je do jeżdżenia po mieście. I choć nie są do tego stworzone to rzeczywiście pełnią swoją rolę. Inny, znany model to rower trekkingowy, definiowane są również jako standardowe rowery turystyczne, bo wyposażone są klasycznie w błotniki, oświetlenie (zobacz oświetlenie na imprezy warszawa) oraz bagażnik.

Źródło artykułu –

Koło ze szprychami

Autor: Martin Fisch
Źródło: http://www.flickr.com
Opony są bardziej szerokie niż w szosówce oraz węższe niż w rowerze górskim. Pozycja za kierownicą jest bardziej komfortowa niż w rowerze szosowym. Cross to dość często ten sam rower, ale nie ma turystycznych dodatków.

Rower crossowy możemy bez problemu przerobić na trekkingowy, najkorzystniej zamontowując w nim błotniki i bagażnik. Takiego typu rowery najlepiej wypadają na asfaltowych drogach i ubitych, ścieżkach z gruntu. Jak wspomnieliśmy na początku, obecnie mamy jednakże do wyboru wiele innych interesujących modeli rowerów. Jednym z nich jest na pewno fatbike. To rower skonstruowany na bazie górala. Ma masywne opony, o szerokości od 4 do 5 cali. Takie szerokie opony powodują, że fatbike świetnie sobie radzi podczas jazdy po śniegu oraz piasku. Dość często nie ma w tych rowerach amortyzatora, gdyż jego zadanie przejmuje szeroka opona.