Jakie zabawki są najlepsze dla naszego dziecka?

Aktualnie rodzice mają coraz większe oczekiwania w stosunku do wytwórców zabawek. Na rynku zabawek asortyment jest duży, a co się z tym wiąże wysoka jest równocześnie konkurencyjność wyrobów. Wytwórcy zabawek ścigają się więc w wytwarzaniu coraz to nowych i coraz to atrakcyjniejszych produktów, które zadowolić mają wyszukane gusta rodziców i ich dzieci.
Gusta rodziców ewoluują w zależności od tego, w jakim aktualnie wieku są ich dzieci. Coraz częściej zwraca uwagę fakt, że aspiracją rodziców najmłodszych maluchów są zabawki kreatywne, to znaczy takie, które nie tylko bawią ale i edukują, wpływając na poprawę rozwoju dziecka. Z ich pomocą maluchy bawiąc się poznają mniej lub bardziej skomplikowane zagadnienia lub zjawiska z różnych dziedzin. Nie od dziś wiadomo, że najlepszą formą edukacji jest nauka poprzez zabawę. Dane w ten sposób uzyskane są lepiej przyswajalne i o wiele dłużej pozostają w pamięci dzieci.
Im bardziej dorosłe dzieci, tym w większym stopniu wpływają one na wolę swoich rodziców odnośnie wyboru zabawek. Dotychczasowe wybory, które w całości były uzależnione od woli rodziców zaczynają być zależne od coraz bardziej drobiazgowych oczekiwań dzieci. Można powiedzieć, że czteroletnie już dziecko zaczyna być świadomym własnych pragnień konsumentem, którego to pragnienia wyznaczają takie same zjawiska, jak u osoby dorosłej. Dzieci ulegają wpływowi np. reklam telewizyjnych, które producenci zabawek zapewniają sobie na kanałach telewizyjnych przeznaczonych dla najmłodszych. Do zjawiska tego możemy również zaliczyć podatność na nowe trendy. Niektórzy się zdziwią, ale dzieci ulegają tzw. modzie w jeszcze wyższym stopniu niż osoby dorosłe. Żadne dziecko nie lubi przecież odstawać od gromady, ani czuć się gorsze przez to, że prawie wszyscy rówieśnicy posiadają już daną rzecz, a ono wciąż nie.
Rola rodziców opiera się więc w efekcie na tym, żeby umiejętnie wywierać wpływ na wybory swoich dzieci oraz starać się dobierać im zabawki kreatywne dopasowane do ich wieku i potrzeb.